lördag 14 april 2012

Veckans bokbloggsjerka

Det är dags för bokbloggsjerka. Veckans jerka handlar om att tipsa om en nordamerikansk författare man gillar. Eftersom jag har svårt att bestämma mig väljer jag två. Mitt första tips är Sonya Sones som skriver ungdomsböcker. Jag läser just nu hennes En sådan vidrig bok där mamman dör.  Tidigare har jag läst Vad mina vänner inte vet och Vad min pojkvän inte vet. Det som är så häftigt med hennes böcker är språket, det är lyrikromaner och så annorlunda men så fantastiskt.

Min andra författare att tipsa om är Paul Auster som jag upptäckt i år. En författare jag absolut inte trodde jag skulle gilla och läste för jag lånat en bok av honom åt min man. Men det var ett lyckokast, han skriver verkligen bra och dessutom finns så mycket att upptäcka av honom.

6 kommentarer:

  1. Två författare som jag funderat på faktiskt. Kanske dags att göra slag i saken:-)

    SvaraRadera
  2. Två författare jag inte läst något av!

    SvaraRadera
  3. Austers Osynlig köpte jag på bokrean, men jag har inte läst den än.

    SvaraRadera
  4. Den här om att mamman dör verkar många bokbloggare ha läst på sista tiden! Jag visste dock inte att det var en ungdomsbok, men det gör den bara mer intressant. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Spännande med lyrikroman!

    SvaraRadera
  6. Vad många det är som läser Sonya Sones just nu! Jaha, bara att lägga till på läslistan då. :)

    SvaraRadera